Ce am învățat?

Am revenit cu postarea de vineri un pic mai târziu fiind foarte ocupat astăzi. Am mai multe subiecte de dezbătut, dar azi am ales doar să vă povestesc despre o întamplare pe care am avut-o într-o zi la facultate în cadrul unui seminar (de gândire critică).

Eram în cadrul unui seminar, acum ceva vreme unde trebuie să răspundem la o simplă întrebare.

”Enumerați 5 lucruri pe care le știți acum și le folosiți , dar acum 3 ani nu știați de ele.„ 

Am stat și m-am gândit. „Lucrurile” puteau să fie de orice natură…Îmi era atât de greu să depășesc raspunsurile pe care le-aș fi dat în mod normal…Aveam în cap doar(Instagram,Stick-ul de memorie,diferite ustensile electrice de bucătărie (gadgeturi), etc.)

Am voit să pătrund mai adânc, și să văd 5 lucruri pe care chiar nu le știam, mi-a luat ceva dar am ajuns aici:

  1. Am învățat să iubesc, acesta a fost primul lucru. Nu am avut relații cu zecile în adolescența mea, au fost doar câteva și acelea neserioase în sensul că nu erau de durată, și efectiv nu te simțeai ca fiind în una, au fost doar copilării. În schimb am avut prima relație în primul an de facultate. Aici a fost diferit, s-a putut spune că am avut o relație.
  2. Am învățat să-mi manageriez timpul eficient. Am fost un pierde vară, nu am făcut nimic niciodată, nu am știut să lucrez productiv, nu am observat cum timpul se scurgea pe lângă mine, eu nefăcând nimic. Acum știu, am învățat asta, și de multe ori nu mă bag într-un lucru dacă nu are rezultat, doar de dragul de a face ceva.
  3. Am învățat faptul că niciodată nu este cum vrei tu. Am fost genul de copil răsfațat. Mereu familia mea au făcut pe dracu-n 4 să fie cum vreau eu. Asta pâna la un moment dat. Când am văzut că nu totul este roz, nu mereu se poate . Dezamăgirea a fost mare, și consider că trebuia să învăț asta acum mult timp.
  4. Am învățat să comunic ASERTIV. Cum vine asta? Simplu! Am plecat la facultate, aici nu era cum voiam eu, erau oameni noi, trebuia să îi cunosc. Trebuia să îi ascult! Am avut un curs dedicat comunicării. Mi-a placut tare mult, și am învățat multe. Am învățat să ascult oamenii, să văd ce au de spus chiar dacă au un alt punct de vedere. Fiecare poate avea propria părere și nu trebuie să gândim toți la fel. ”Dacă toată lumea gândeşte la fel, înseamnă că nimeni nu gândeşte.”
  5. Am învățat să am mai multă grijă de mine. Cum așa? Ca să fiu mai expicit: Am învățat să spun NU lucrurilor care nu îmi fac bine, sau nu sunt de acord cu ele. Totodată am învățat să fac mai mult ceea ce îmi place, în trecut neacordându-mi destul timp pentru mine. Acum am destul timp pe care pot să îl folosesc doar pentru a-mi satisface și nevoile mele. Pe scurt , am făcut curățenie (de primăvară) și am prioritizat mai mult lucrurile care se axează mai mult pe trebuințele mele. Sunt mai egoist, na ce să fac!

Care sunt cele 5 lucruri ale voastre, sunt extrem de curios. M-aș bucura să văd câteva răspunsuri.

__________________________________

Revenind la ale mele. Stările lui J…

A fost o săptămână relaxantă, sincer nu am făcut nimic, nu m-a interesat deloc subiectul ”facultate”. Am vrut să fie o săptămână fără griji. Fără să mă gândesc la faptul că peste 2 luni eu am de predat licența, sau câte teme mai am de predat. Dar nu a fost deloc ok. Cu toate că am făcut ceea ce am vrut, nu mă simt atât de bine pe cât mai așteptam. Sunt agitat, mi-e mai tot timpul rău(poate e de la mâncare, mă gândesc), am revenit la programul meu nocturn, unde nu pot să dorm deloc până la ora 4/5 dimineața. Aseară am spus că vreau să dorm, asta fiind la 00:30 aproxiativ, dar la ora 5:12 eu încă eram treaz. Și nu puteam deloc să adorm. Aveam o durere fizică de picioare, mă tot zvârcoleam în pat, mă distrăgea fiecare sunet pe care îl auzeam(fie focul din sobă,fie crengile de la copacul care îmi bătea în geam). Afară e urât, a nins mult. Stau la polul frigului, și diferența dintre crăciun și acum o face doar că se întunecă mai târziu, în rest grade pe minus sunt, și zăpadă la fel. În plus de asta sunt tot mai nervos și fumez extrem de mult, mă enervez atât de repede și sesizez asta, parcă am chef să mă cert cu cineva. Am evitat să stau în preajma alor mei, am stat mai mult singur. Au văzut că sunt ”întors pe dos„ și am apreciat că m-au lăsat așa. Când am avut eu chef să discut am fost eu la ei.

Nu știu cum să fac ca să mă odihnesc! Sunt obosit! Și în plus, luni încep cursurile. De luni reintru în tensiunea de zi cu zi.

Un sfat ceva? Ce să fac? Chiar sunt dispus să vă ascult.

Am discutat cu niste prieteni vechi. Chiar m-am bucurat să îi aud. Am povestit multe, după mult timp. E ciudat faptul că nu am mai vorbit de mai mult de 2 luni, dar când ne-am auzit a fost ca și când nu mai vorbisem de ieri.

Pentru mai târziu: Propuneți un subiect, îl voi aborda din perspectiva mea!

Acum vă doresc o noapte frumoasă, mai fumez o țigară și am să încerc să dorm!

J.

 

6 gânduri despre „Ce am învățat?

Adăugă-le pe ale tale

  1. N- am să stau sa înșir 5 lucruri, căci e 4 jumate și nu prea gandesc. Nu spun decât ca am invatat ca in fața morții suntem neputincioși și ca dacă trebuie, trebuie. Orice am putea face e sa acceptăm. Nu am știut asta cand a murit tataie acum 9 ani, nici când 3luni mai târziu a murit si celalalt. Am cautat răspunsuri, am fost supărată pe Dumnezeu, l- am blamat, am crezut ca eu sunt de vină…. mi a fost greu atunci.
    În legătură cu licenta stai linistit, daca te ajuta îți spun ca intr-o vineri trebuia sa o susțin si eu miercurea încă asteptam decizia profei coordonator. Nu am dormit in noaptea aia. Mi a dat mail pe la 11 noaptea cu ce trebuie sa modific iar dimineata trebuia sa ma duc sa o copertez. Vinerea am si luat-o de la xerox am si sustinut-o :)))

    Apreciat de 1 persoană

  2. 1) Am invatat sa ma descurc singur – inainte eram la mama si la tata si nu faceam mai nimic. Acum stiu sa gatesc, sa-mi fac curat, sa ma descurc in viata.
    2) Sa fiu mai responsabil – sa am grija de banii mei si cum ii cheltui.
    3) Sa ma distrez – inainte eram un om plictisitor. In facultate am invatat sa ma distrez, sa ies in cluburi, mi-am facut unele gasti.
    4) Am invatat unele lucruri noi de la niste oameni extraordinari care mai tarziu poate imi vor ajuta in viata.
    5) Am invatat sa vorbesc in fata unor oameni pentru ca am facut niste prezentari. Inainte eram foarte emotiv.
    Cam astea ar fi cele 5 lucruri la mine. Oricum interesant articolul.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Am învățat ca dragostea la distantă chiar distanțează, am învățat ca dacă nu ai grija fizic de tine, timpul se răzbună, am învățat ca nu exista prieten mai bun decât mine și licență este doar un moment în viata pe care îl vei trece zâmbind. Sunt sigura!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

