Înțelepciune.

Salut, cum am obișnuit am revenit cu o nouă postare. Cuvântul pe care l-am ales este ”înțelepciune”. La ce mă duce acest gând? La bunici, concret la bunica mea. Da, femeia care m-a crescut mare parte a timpului. Femeia care e trecută puțin peste vârsta de 65 ani.

Este căruntă, atât de căruntă…poți observa pe chipul ei atâtea riduri, lăsate de durerile pe care le-a întâlnit pe parcursul vieții. Am stat la povești cu ea, mi-a povestit atâtea despre viața ei, aș vrea să pot asculta povestea aceasta zi de zi. Până acum, ea este singura ființă pe care o văd cu adevărat puternică.

A fost nevoită să se mute departe de părinții ei, a trecut prin divorțul alor ei la fel ca și mine, mi-a povestit în amănunt. A vrut să fie asistentă medicală sau profesoară. Dar din păcate pe acele vremuri nu era chiar așa…nu au lăsat-o socrii, așa că, a rămas la stadiul de contabilă. Nu a fost ceea ce și-a dorit, dar cu toate astea a făcut cu plăcere ceea ce a făcut. M-a învățat să ”las loc de bună ziua oriunde merg”. A avut mai multe joburi dar cu toate astea, a avut copii îngrijiți , educați și o casă foarte curată.

De ce am spus mai sus că este o femeie puternică? Pentru simplu fapt că a putut să treacă peste tot ce viața i-a aruncat în față. Nu știu cum poate face față uneori… Și-a îngropat fiul,soțul,mama,socrii, un frate…Și cu toate astea înca mai are grijă de mine, e aici mereu, așteaptă să o sun dupa 1 oră ce am plecat de acasă, și atunci când revin are ochii aceia micuți și plini de lacrimi de parcă am plecat acum 10 ani.

Suntem dependenți unul de celălalt. Nu îmi imaginez cum o să fie în viitor când la fel ca orice om, mă va părăsi. Trecând peste asta… E cel mai bun sfătuitor al meu, mereu când mi s-a întors spatele ea a fost aici. Ne-am certat și noi acum de când sunt mare, cea mai lungă perioadă a fost de câteva ore de nevorbit…Apoi o vedeam că vine zâmbind cu ”ceva bun”. Mereu face așa, singurele noastre motive pentru care ne certăm sunt: Mâncarea(Nu lipsesc cele 10 feluri de mâncare pe zi, gustări, și după ce termin din farfurie de mâncat mă întreabă ce să-mi facă de mâncare pentru mai târziu, ca după maxim 2 ore să mă cheme să mănânc din nou.) O face cu atâta dragoste mâncarea…vai. Dar este cea mai bună mâncare din lume, cea făcută de ea. Iar al doilea motiv este ”Caluclatorul ala.” Orice aș încerca să îi spun pe plan fizic că mă doare se datorează calculatorului.

Ca să mă înțelegeți, ai mei au divorțat, urmând ca eu să rămân acasă împreună cu bunica și tatăl meu. Mama mea a plecat acum mult timp, eu am rămas cu bunica mea acasă pe tatăl meu nevăzându-l prea mult. Cu ea am dormit până la 11 ani, cu ea mâncam când veneam de la școala/liceu, și mă asculta în amănunt cum îi povesteam toate nimicurile mele. Ea m-a plimbat cel mai mult, pe peste tot. Unde a putut acolo m-a dus. M-a învățat să pescuiesc. Am mers kilometri pe dealuri la ciuperci,alune sau zmeură… M-a învățat atât de multe…

Alt lucru pe care pot să-l spun, este că mereu era într-o minte cu mine, cel puțin când eram mic. Dacă voiam să construiesc un cort în curte, o făcea cu mine. Îmi ”imprumuta” ouă ca să le amestec cu nisip urmând ca atunci când găinile mele vor face altele să i le înapoiez. Îi furam toate vasele să mă joc la ”bucătăria mea„ . Dar mă acoperea mereu în fața alor mei. Nu conta că am făcut mizerie sau o năzbâtie, bunica era persoana la care mergeam, prima dată să îi spun.

Femeia asta, pur și simplu îmi vrea tot binele din lume. La fel și eu. Vreau ca ea să trăiască o veșnicie, să mă vadă căsătorit, la casa mea, și dacă se va putea să aibă grijă de strănepoții ei în vacanța de vară. Mă iubește atât de tare, și o arată prin tot ceea ce face. Mă așteaptă acasă mereu, nu știe cum să facă ca eu să fiu fericit.

Te iubesc, om frumos și înțelept!

J.

 

3 gânduri despre „Înțelepciune.

Adăugă-le pe ale tale

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

