Arta de a cere iertare și de a mulțumi

Am întârziat cu postarea, știu, dar am revenit cât de repede am putut. Am fost plecat în acest sfârșit de săptămână și nu am putut să scriu. Greșeala mea.

Cât de greu este să ceri iertare unei persoane căruia i-ai călcat strâmb, sau poate care s-a supărat pe tine din diverse motive. E atât de greu. E atât de greu să lași de la tine uneori , să-ți calci pe orgoliu și să arăți că îți pare rău. Suntem orgolioși, avem un orgoliu mai mare ca noi, considerăm faptul că noi avem dreptate mereu și nimeni niciodată nu poate peste cuvântul nostru. Cât de greșit, cât de fals…Nu e așa. Cel puțin nu din perspectiva mea.

Iartă-mă mamă și tată. Vă rog să mă iertați pentru că nu sunt fiul pe care vi l-ați dorit.Nu sunt fiul perfect, sunt încpățânat, nu sunt de cele mai multe ori cum ați vrea să fiu. Să vă ascult, să fiu ordonat, să nu mai stau atât la calculator, să să să să.. etc. Nu sunt mereu cum vreți voi, pentru că vreau să învăț singur, de multe ori vreau ca lecția să-i fie dată de viață. Înțeleg că îmi purtați de grijă, vă iubesc pentru asta, dar așa sunt eu. Iartă-mă tata, iartă-mă pentru că nu am fost fiul căruia să-i placă fotbalul, să stea cu tine la meciuri să comenteze cum o fac alții. Nu am fost fiul căruia să îi placă să se murdărească pe mâini de la piese ale mașinii. Dacă o făceam de dragul tău, nu eram eu. Iartă-mă tată. Mămă, iartă-mă și tu, să mă ierți că nu am curaj, sunt atât de fricos, și de sensibil, și de bolnăvcios. Iartă-mă mama pentru că mereu mă plâng către tine, iartă-mă pentru că nu sunt încă capabil să iau viața în piept cum o fac alții la vârsta mea, așa sunt eu. Sora mea, iartă-mă și tu, nu am fost fratele cel mai bun, nu ne-am înțeles niciodată, dar cu mi-am arătat iubirea către tine cum am putut. Bunicilor mei le cer iertare, le cer și lor pentru că nu am fost un nepot ideal. Nu i-am vizitat, nu m-am interesat de viața lor atât de mult pe cât trebuia. Celorlate rude ale mele, vă rog să mă iertați și voi, acesta sunt eu. Și acum le voi cere iertare prietenilor mei. Îmi pare rău dragii mei, așa sunt eu, cu bune și cu rele. De multe ori am dovedit că poate nu sunt un prieten, de multe ori am fost egoist, de multe ori nu m-am gândit la voi, poate v-am căutat doar când am avut nevoie de ajutorul vostru, poate deloc. Promit să am grijă mai multă data viitoare. Încerc să nu supăr pe nimeni, îmi dau cuvântul. Voi toți cei menționați mai sus, îmi sunteți dragi, nu aș putea fără voi. Încă odată, iertare!

Iartă-mă și tu cititorule, fie că îmi ești un prieten sau nu, iartă-mă pentru simplu fapt că ești pe această pagină, și nu citești ceea ce ți-ar plăcea. Dar mă repet, acesta sunt eu.

MULȚUMESC CĂ M-AI ASCULTAT! Când a fost ultima dată când ai mulțumit cuiva pentru un gest micuț? Când ai spus ultima dată un ”mulțumesc” sincer, un ”mulțumesc” din inimă. De multe ori, aruncăm un ”mulțumesc” în scârbă… mai bine nu mulțumești. Am uitat să mulțumim… Vă ajut eu.

MULȚUMESC mamă și tată, pentru că ați avut grijă de mine, pentru puținul timp petrecut împreună, pentru că m-ați crescut, pentru tot ce ați făcut și o să mai faceți pentru mine, pentru dragostea oferită, pentru educația primită, pentru bunurile materiale date, pentru sfaturile date, pentru autoritatea impusă astfel am ajuns să fiu eu.

MULȚUMESC prietenilor mei. Pentru că au fost aici mereu, au fost gata să mă ajute oricând am avut nevoie, gata oricând să ofere un sfat bun. Pentru că m-au suportat, pentru că m-au ascultat, pentru că m-au păstrat (cei ce au făcut asta, sunt alți ce m-au lăsat cu ochii-n soare, dar le mulțumesc și lor pentru că m-au învățat o lecție ), listele pot continua.

Mulțumesc vieții pentru că în fiecare zi mă învață câte o lecție. Știi cum se spune ”Niciodată nu pierd, ori câștig ori învăț o lecție”.

Muțumesc ție cititorule pentru simplul faptul că mi-ai citit articolul, contează mult pentru mine.

O zi frumoasă!

J.

Urmează: Tehnica de a spune NU.

8 gânduri despre „Arta de a cere iertare și de a mulțumi

Adăugă-le pe ale tale

  1. Ai dreptate, nu am mai spus un multumesc de mult timp. Verbal, ca pe blog primesc mereu incurajari carora le multumesc din suflet. Cred ca as multumi din inima celui care m.ar putea scoate din depresie, pentru ca sunt o persoana depresivă. Acum o simt mai mult ca niciodata.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Mă înclin în fața purității și frumuseții ce emană din acest mesaj. Fiecare persoană dorește să audă cuvinte frumoase doar că trebuie să își amintească că ele trebuie mai întâi oferite, necondiționat. Superbă postare și Mulțumesc! Fie ca fiecare zi a vieții să îți fie frumoasă! Manuela

    Apreciat de 1 persoană

  3. Este ceva ce societatea ne-a învățat – să avem așteptări de la alții, de a ne ocupa de părerile altora, de a face ceva sau totul doar pentru
    nu supăra sau de a-i mulțumi pe alții, dar nu ne-a învățat să ne ocupăm de noi, să ne cunoaștem pe noi înșine și să ascultăm de părerile proprii. În fond, fiecare persoană este unică. Ceea ce unuia îi place, altuia îi displace sau nu îl interesează. Când am așteptări de la alții, îi dau puterea mea interioară, deci am învățat să nu mai aștept nimic de la nimeni, nici măcar acele cuvinte. Dau din ce știu și cum știu … sincer și cu plăcere. Atât. Ce este să vină înapoi, va veni oricum bine și frumos sau ca o lecție nouă de învățat. Îți doresc să ai parte de Tot Binele în viață!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

