NU! Învață să spui ”NU”

Imagine similară

Oamenilor le este mult prea frică să spună NU pentru că:

  • Le este frică de penibil
  • Vor să fie plăcuți
  • Vor să fie acceptați într-un grup/anturaj
  • Nu ne gândim destul la propria persoană
  • Vrem să evităm eventuale conflicte
  • Tindem să credem că dacă spunem NU, nu o să fim fericiți
  • De multe ori ne angajăm în treburi doar pentru a arăta că avem curaj
  • Ne lipsesc cu desăvârșire abilitățile de comunicare
  • Sau, așa am învățat că nu este frumos să refuzi.
  • Lista poate continua…

Noi oamenii nu ne-am născut ca să fim plăcuți de toată lumea, nu? Știm cu toții cât de greu este să primești un refuz, doare nu este așa? Haideți să ne gândim cum reacționează un copil atunci când nu primește ceva ce dorește. Arată că este profund iritat, starea de spirit se schimbă atât de repede când nu auzim ceea ce dorim să auzim. De ce se întâmpla asta? Păi pentru că odată ce creștem, ajungem să fim de acord cu alții doar pentru a nu supăra. Ajungem să facem ceea ce nu ne dorim doar pentru a nu ne simți prost față de cineva, astfel ne punem mereu pe locul 2, transformând alegerile noastre în niște obiceiuri despre care putem spune că nu suntem de acord.

Cu toate astea nu suntem de acord mai mereu de alegerile pe care le facem , și așteptăm un moment în care să ne arătăm nemulțumirea.

De ce să fiu de acord cu un lucru pe care chiar nu vreau să îl fac? De ce să mă angajez într-o ”treabă” în care nu știu dacă sunt capabil 100% să o fac. De ce să dovedesc contrariul a ceea ce sunt.

Eu am învățat să spun NU. Nimic și nimeni nu mă poate schimba acum. Dacă NU vreau să fac un lucru, apoi NU îl voi face. Poate am să fiu judecat, dar chiar nu mă interesează acest aspect.

Tu cum reacționezi atunci când ție ți se cere un lucru pe care nu vrei să îl faci?

Am fost și în postura de a cere cuiva să mă ajute. Am primit un refuz odată,de două ori, etc. Evident că nu m-am simțit bine primind un refuz, dar am trecut peste. Consider faptul că pentru a refuza pe cineva, mereu trebuie să ai și un argument destul de bun prin care să îi dovedești de ce nu vrei/poți. Ne e frică de acest lucru, pentru că odată ce spunem ceea ce gândim cu privire la ”sarcina” de lucru (care pentru tine nu înseamnă nimic, dar pentru cel care îți cere este ceva foarte important) poate influența major starea de spirit a persoanei de lângă noi.

Uite cum văd eu asta. Eu mă joc Sims 4, este un joc de simulare. Îți faci un om/2/3/4 câti vrei, îi aranjezi,  alegi cât de gras să fie, cât de mari să aibă ochii,pupilele, brațele, fundul,sânii…poți să creezi omul perfect. După care îi faci o casă, îl muți acolo și îi joci viața ca și cum TU cel din spatele calculatorului ai fi Dumnezeul lui. El face doar ceea ce îi spui tu.  Revenind. În Sims , poți comunica cu alți simși. Pe măsură ce vorbești cu ei, ai o bară de ”prietenie” care denotă cât de mult sunteți prieteni. Odată ce prietenia crește de 50 de puncte, poți face mai multe lucruri(poți să îl îmbrățișezi, să faci un schimb de nr. de telefon , să flirtezi, să îl rogi să se mute la tine, etc.). Dacă nu ai suficiente puncte în bara ”prieteniei” și aplici o comandă greșită, atunci simsul căruia i-ai cerut ceva te refuză și nu numai că nu e de acord și te simți rușinat, dar scad și puncte de pe bara prieteniei.

xrelationship-sim.jpg.pagespeed.ic._kN0Ft893H

Ciudat nu?

Când ai avut curaj să refuzi ultima dată?

Când ai spus NU unui lucru pe care nu voiai să îl faci, cu riscul de a se supăra cineva?

 

Ciudată treabă.

J.

5 gânduri despre „NU! Învață să spui ”NU”

Adăugă-le pe ale tale

  1. Eu am dat foc casei în Sima asa de bine m am priceput sa l joc, de plângea fiica mea când venea cea cu coasa sa i ia pe făraș. :))) E ok sa spui nu chiar și fără sa dai argumente.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

