Ce înseamnă fericirea?

Cine are o definiție a fericirii? Cine are rețeta fericirii? Știe cineva? Sunt doar curios. Nu știu cum să privesc fericirea. Nu știu ce ar trebui să simt atunci când sunt fericit. bine întradevăr, nu prea am multe motive ca să fiu, dar trec peste. Când am fost ultima dată fericit? Azi, pentru că pentru mine fericirea constă în lucruri mărunte, spre exemplu am fost fericit că am văzut o persoană? Știu doar faptul că oamenii obțin fericirea din diferite perspective: Unii sunt fericiți dacă au BANI, și toată viața aleargă după asta. Deseori aud discuții de genul (”Doamne, de aș avea eu bani…”) așa definesc ei FERICIREA. Alții definesc fericirea ca fiind liniște sufletească. Alții aleg ca fericirea lor să fie FAMILIA.Alții sunt fericiți singuri, alții sunt fericiți doar dacă au SĂNĂTATE(cum spun bătrânii, ”Nu îmi trebuie nimic, nu vreau averi, vreau doar sănătate să am pentru că restul se rezolvă de la sine.)

Ce mă face pe mine ”fericit”: O țigară în primul rând(nu este cel mai bun lucru care să definească fericirea), o vorbă bună, un sfat, ceva dulce, o poză, un mesaj, un zâmbet oferit de către cineva oricine, o privire poate, o cafea, o melodie… Realizez că mă bucur pentru oricare din aceste lucruri mărunte. Dar cu toate acestea, NU sunt fericit. Este doar o chestiune de moment. Ceea ce vreau să subliniez este faptul că la mine nu mai funcționează ceva. Habar nu am ce. Poate pe moment sunt entuziasmat, poate stare mea se poate schimba ca un tribut al ”darului” oferit dar nu e de durată.

Sunt mult prea schimbător, nu mai știu să mă bucur de nimic. Sunt pe fugă de multe ori, și nici măcar nu mai bag în seamă. Nu mai am chef să râd cum o făceam, nu mai am buna dispoziție pe care o aveam odată.

Sunt în situația asta. Voi termina facultatea, voi avea ocazia să-mi văd din nou mama, să încep în sfârșit să lucrez într-un domeniu, să fiu MARE. Dar nu mă bucur deloc. Sunt chiar speriat de ceea ce urmează. Parcă ceea ce va urma, este o bombă cu ceas, gata să treacă timpul și să explodeze. Parcă fug în continuu.

Să fiu greu eu de mulțumit? Nu știu ce să spun. Odată mă bucuram pentru toate lucrurile. Știu că am fost entuziasmat atunci când am primit de la părinți primul joc pe calculator (”The Sims2 DELUXE”). Am fost FERICIT cu adevărat atunci, și a fost de durată chestia asta. Apoi fericirea mea a deviat. Am primit telefon respectiv leptop… câtă fericire… Aveam 16 ani și le spuneam alor mei ” Mamă. vreau doar un Samsung Galaxy S2, altceva nu am să mai vreau niciodată, sunt cel mai mulțumit”. După ce am primit și telefon,leptop am fost satisfăcut de lucruri materiale. Nu mi-a mai trebuit nimic.

A trecut ceva timp, fericirea mea consta în a o vedea pe mama, lucru care se întâmpla tot mai rar. O vedeam odată sau de două ori pe an. Eram atât de fericit când o vedeam. Mereu îmi spunea faptul că:” Da,da…Tu nu mă aștepți pe mine, voiai doar să vezi ce ți-am adus!” dar chiar nu era așa. Voiam doar să o văd pe ea ca persoană. Povestea continuă până în prezent.

Dar acum ce mă face fericit? Eu chiar nu știu. Chiar nu am un lucru de care să fiu fericit acum. Consider că nu am un motiv pentru care să fiu fericit. Se produc câteva schimbări sesizabile. Sunt morocănos. Nu mai am chef. Mi s-a reproșat că am o față de parcă aș vrea să ucid pe cineva. Trebuie să mă îngrijorez?

J.

 

 

2 gânduri despre „Ce înseamnă fericirea?

Adăugă-le pe ale tale

  1. Fericire zici? pai… toate vin si pleaca… o gluma morbida: nimic nu e vesnic.. doar moartea. :))
    Pai.. asta e problema..ca fericirea noastra este legata de lucruri instabile.. azi am un smatphone nou..sunt fericit apoi se duce pe pl si am nevoie de alteceva si tot asa… Avem nevoie de o ancora in viata noastra.. una grea, puternica care sa se plieze pe felul nostru.. atunci vom fi mai fericiti stiind ca avem un refugiu, avem un loc al nostru stabil… poate fi un om care sa ne merite inima si iubirea noastra, poate fi cariera… poate fi orice ne face pe noi sa fim noi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

