Am terminat!

Ce am terminat? Am terminat studiul pe care il fac de ceva vreme, am terminat de scris in sfarsit licenta despre care tot va povesteam!

Bun, in altă ordine de idei, am abordat o temă de actualitate, o temă ce a fost sincer o provocare pentru mine, o temă grea. 

Cum a inceput? Va spun eu.

Ca orice student, nu stiam ce e aia licenta si nu am fost interesat se acest subiect. Am fost atat de iresponsabil, dar am platit pentru asta. Eram anul 2, in ultima zi de examen. Aşadar eram in 16 iunie 2016. Aveam un examen al dracu de greu, aveam atatea emotii, eram 100% sigur ca il voi pica. Dupa examen am iesit afara la tigara alaturi de colegi pentru a ne lua ramas bun unii de la altii. Cand cineva a deschis subiectul. 

-Ce indrumator de licenta aveti? Eu habar nu aveam despre ce se vorbeste, ulterior afland ca trebuia sa completez o cerere, sa caut profesorul, Iisuse… aveam o idee despre ce profesor aş vrea să îmi aleg, dar nu stiam toate lucrurile acestea. În ultima zi din anul 2 am inceput sa cutreier holurile sălilor sa caut cadru didactic pe care il voiam, sa imi semneze cererea. 

Trecand peste agitatia asta, l-am gasit, mi-a semnat, am pus o temă la abureală, i-am greşit numele pe cerere, dar astea sunt cancan.

Am inceput anul 3, ma simteam ca in anul 1, nu aveam nici macar un stres. Totul era asa de chill, pana cand m-am trezit in noiembrie ca eu nu vorbisem cu indrumatorul meu despre asta,altii avand deja partea teoretica gata…

Partea teoretica…a fost…dezastru. Am urat sa scriu asta. Imi era atat de scarba, silă, imi venea efectiv sa vărs atunci cand stiam ca trebuie sa ma mobilizez, sa iau bibliografia in fata si sa mai scriu ceva, sa parafrazez…doamne…

Tema mea de licenta este intitulata: Valori si atitudini ale elevilor asociate purtarii uniformei scolare. Teorie nu prea am avut. Tot ce am avut au fost 20 de articole ştiintifice de pe googu academic si un curs al lui Păun. Iisuse…cata scarbă mi-a putut inspira capitolul asta…era atat de plictisitor…cultura organizationala, scoala ca organizatie…tipuri de culturi… am tras de captitolul asta din noiembrie pana in februarie. 20 de pagini in 4 luni. Capitolul 2 voia sa fie mai interesant, era intitulat, asocierea stimei de sine si a apartenenței la grup ..eee, asta a fost frumos, pe asta l-am scris repede si cu placere..

Apoi, cercetarea …ce cacat să fac aici? Pana a reusit indrumatorul sa ma trezeasca la realitate, era Pastele. Minunat. Am construit un chestionar, l-am aplicat pe 100 subiecti si am interpretat… totul s-a terminat acum 1 saptamana. 

Iar acum in ultima saptamana, am stat cu un morcovel infipt, pentru ca era clipa in care indrumatorul verifica lucrarea..emotii tata. Totul parea sa fie perfect, asta pana am primit un e-mail. Se intitula „licenta pentru varianta finala”..si in e-mail scria o fraza pe care nu am sa o uit : ” ti-am subliniat cu galben ce este scris gresit, trebuie reformulat, sau nu are diacritice”. Deschid licenta si era toata galbenă. Mişto!

Ultimele 48 ore le-am petrecut in fata calculatorului. Am dormit 3 ore maxim pe noapte. Dar, a ieşit. Nu mi-am pierdut speranta. A iesit asta:Sunt atat de multumit de mine, desi asta e nimic. Am de invatat inca mult! Vreau sa devin un cadru didactic universitar bun. 

Multumesc oamenilor care m-au sustinut, colegilor, prietenilor, parintilor si mai ales indrumatorului de licenta. Meritul este al vostru. Uneori am cazut, si nu ma puteam ridica, ati fost acolo atunci cand trebuia.

Multumesc doamna Dana! Am cooperat superb! Un indrumator foarte bun, toate laudele, nu eram aici fara dumneavoastră! 

Acum sunt mai linistit. Pot sa ma concentrez pe examene pentru ca sunt in sesiune. Dar mai intai, trebuie sa dorm cateva zile sa-mi revin.

P.S. Sunteti pro sau contra uniformei şcolare? Chiar aş vrea să continui studiul acesta! 

13 gânduri despre „Am terminat!

Adăugă-le pe ale tale

  1. Bravo, ai avut o perioada stresanta dar ai facut fata cu brio, esti o persoana care se implica 100% in ceea ce face si este un lucru excelent. Iti doresc succes la examene si sa treci licenta cu nota 10.
    P.S. subt pro uniforma

    Apreciat de 1 persoană

  2. Desi as putea spune ca nu conteaza cum te imbraci la scoala, ci ce faci la scoala, sustin si sunt adepta uniformei, indiferent de ciclul de invatamant. Asa toti copiii sunt egali in fata profesorului, iar copiii au sentimentul de apartenenta la o institutie, fata de ale carei valori se impune respect, inclusiv prin vestimentatie. Unii pot spune ca sunt saraci si nu-si permit, dar asa copiii isi intra si in rolul de elev. Ar fi multe de zis, dar scriu destul de greu de pe telefon. Am terminat de mult scoala si as purta uniforma daca as lua-o de la inceput. Nu mai spun ca unii elevi sunt mai bine imbracati decat profesorii sau ii pot chiar complexa pe ceilalti care nu isi permit aceeasi calitate si cantitate.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

WordPress.com.

SUS ↑

